Wie bij Noormannen en vikingen aan Scandinavië denkt heeft natuurlijk gelijk. Alhoewel …

Decadent en overvloedig

In Mjølner, een recent geopend restaurant in Sydney eet je immers als een echte viking. Je drinkt er trouwens net zo goed een overheerlijke cocktail in een setting die overvloed, stijl, weelde en decadentie wil combineren. Een aanlokkelijk uitgangspunt als je het ons vraagt.

Naar Mjølner trek je voor een complete viking-ervaring. Reken maar op een shotje ‘mead’ in combinatie van het luid roepen van ‘Skál’ bij het begin van de maaltijd. Een traditioneel Noors gebruik. De cocktails zijn trouwens geïnspireerd door de Noorse folklore.

Vlees staat centraal

Het hoeft waarschijnlijk niet te verbazen dat vlees centraal staat. Dit vlees verorber je niet met een mes, maar met een soort van dolk. Ook qua drank zal je niets tekortkomen. Meer dan 400 whiskey’s staan op de kaart te blinken en échte helden gaan voor de Thor’s Hammer. Je drankjes komen trouwens in een hoorn. Een beetje oefenen, maar best doenbaar.

Niet alleen in Sydney, maar ook in Melbourne kan je in Mjølner terecht. Plan je een tripje naar één van deze twee steden en wil je een stevig stukje vlees gaan steken? Reserveer dan tijdig een plaatsje in het restaurant, ze zijn nogal druk bezet.

 

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Waarom je simpelweg naar Panama moet

Wanneer je aan Panama denkt, denk je wellicht alleen maar aan het Panama kanaal. ...

Culturele hoofdstad 2018: Valletta

DE HOOFDSTAD VALLETTA IS IN 2018, CULTURELE HOOFDSTAD VAN EUROPA. DE STAD DIE AL ...

3 gloednieuwe bars in New York

Een tripje naar The Big Apple in het vooruitzicht? Nice! Als er één stad ...

Best of Bali: 5x ontbijt hotspots

Bali is de laatste jaren uitgegroeid tot één van ‘s werelds meest favoriete vakantiebestemmingen. ...

Subscribe to our newsletter

You have successfully subscribed to the newsletter

There was an error while trying to send your request. Please try again.

THE TRAVELLING GENERATION will use the information you provide on this form to be in touch with you and to provide updates and marketing.